Ik ben een echte Anglofiel. Yes, I love England! Menig vakantie heb ik er gevierd. Ik hou van het landschap, het weer (!), de High Tea, het links rijden en het maffe imperiaal stelsel met miles, fluid ounces, feet en gallons. Het Britse koningshuis met al zijn perikelen en de tabloids die er dankbaar hun […]
Hoe scoren bij management met analytics?
Waardeer deze post - klik op de sterren
Laden...
De grootste verleiding bij analytics is om jezelf te verliezen in de reports en details. Elk resultaat roept nieuwe vragen op en daar duik je dan in. Hopelijk wordt je na verloop van tijd ‘wakker’ en vraag je jezelf af wat nu de oorspronkelijke vraag was. Ook is de verleiding groot om je management te […]
Waardeer deze post - klik op de sterren
Laden...
Valkuilen bij e-commerce met analytics
Waardeer deze post - klik op de sterren
Laden...
Het lijkt eenvoudig om het rendement van een e-commerce site te bepalen. De algemene KPI’s liggen voor de hand: gemiddelde conversie % gemiddelde orderwaarde gemiddelde waarde per bezoek gemiddelde ROI index ‘witte raven’ Er zitten bij het bepalen van deze kengetallen een aantal addertjes onder het gras. Hieronder bespreken we deze. Ad 1: Gemiddelde conversie […]
Waardeer deze post - klik op de sterren
Laden...