Relevante content en traffic building

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Laden...
Print Friendly, PDF & Email

Meer bezoekers op je website. Hoe doe je dat? En is de content van je site relevant voor bezoekers?

Gevonden worden

Eén van de belangrijkste traffic triggers is natuurlijk allereerst zorgen dat je site beter gevonden wordt door zoekmachines (lees: Google). Daar zijn op het web de meest uiteenlopende tips voor te vinden. Bijvoorbeeld:Linda van Doren

  • De meta-data van je website aanpassen op veelgebruikte zoektermen.
  • Link building: links naar je site genereren op andere websites.
  • Online adverteren met bijvoorbeeld Adwords.
  • De inhoud van je website regelmatig actualiseren: inactiviteit is niet interessant voor Google.

Het is maar een kleine greep uit de grote doos met technieken die ervoor zorgen dat de Google-bot je website ziet én hoger waardeert.

Relevante content

Maar één van de allerbelangrijkste onderdelen is nog steeds de inhoud van je website. En niet zomaar content, maar relevante content! Dat begrip is tweeledig.traffic building

  1. Content die relevant is, wordt door Google beter gewaardeerd en dus hoger in de generieke zoekresultaten weergegeven. Daarvoor kun je jezelf richten op zaken als het vergroten van de zoekwoorddichtheid (keyword density) in de webtekst. Hoe meer er te lezen staat dat direct met je product of dienst te maken heeft in de woorden waarmee potentiële klanten je zoeken, hoe beter je scoort in Google.
  2. Net zo belangrijk is het moment nádat je gevonden bent en bezoekers bewust vanuit Google naar je site navigeren. Wat treffen zij aan op de bewuste landingspagina? Is dat relevante content in hun ogen? Vinden zij daadwerkelijk waar ze naar op zoek waren en niet alleen een voor de Google-bot geschreven webtekst?

Relevant houdt hier dus in: van belang voor Google én van betekenis voor je websitebezoeker. En dat laatste punt is van een niet te onderschatten belang. Want wat heeft traffic building voor nut, als de bounce rate op je landingspagina 100% is? Je kan Google nog zo kietelen, je Adwords advertentie nog zo prikkelend maken en elke dag super snedig twitteren met links naar je site, maar als de landingspagina geen goede en relevante content bevat, is die bezoeker alleen maar iemand die even langskomt.klikgedag

Kijk- en klikgedrag

Of je website relevante content bevat en de aandacht van de bezoeker weet vast te houden, kun je inzichtelijk maken door het kijk- en klikgedrag van de bezoekers te onderzoeken. Dat levert vaak waardevolle verbeterpunten op. Niet alleen voor het type content, maar vaak ook voor hoe de content is weergegeven én opgebouwd.

Website check

Benieuwd naar hoe jouw website het eigenlijk doet? Wordt je site goed gevonden? Worden jouw strategische doelen (sales, marketing of kennisvermeerdering) voldoende ondersteund door de content van je website? Wil je weten welke pagina’s ‘werken’ en welke niet? En wat er misschien beter kan of moet? Dan biedt een website check belangrijke eerste inzichten.

 

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Laden...
Nog geen reacties.

Geef een reactie

2LVW online marketing & business analytics