Theatermarketing is een walhalla voor marketeers; klantgedrag blijkt goed voorspelbaar en zorgt voor hoge respons bij acties. Je kent ongetwijfeld de voice-over bij bankencommercials: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bij beleggen is dat een waarheid als een koe. Hoewel? Aandelen of beleggingsfondsen met goede resultaten in het verleden doen het […]
Archief | Marketing
Facebook acties: wat mag wel en niet
Steeds meer bedrijven zetten hun eerste schreden op Facebook en maken een bedrijfspagina aan. Maar hoe krijg je mensen nu zover je te gaan volgen, zodat je kunt beginnen een band op te bouwen met je (potentiële) klanten? Een veelgebruikte manier is de Facebook actie. Maar pas op! Facebook hanteert daarvoor strenge regels. Wat mag […]
Relevante content en traffic building
Meer bezoekers op je website. Hoe doe je dat? En is de content van je site relevant voor bezoekers? Gevonden worden Eén van de belangrijkste traffic triggers is natuurlijk allereerst zorgen dat je site beter gevonden wordt door zoekmachines (lees: Google). Daar zijn op het web de meest uiteenlopende tips voor te vinden. Bijvoorbeeld: De […]
Nieuwe Google Adwords draait om tijd, plaats en apparaat
Het nieuwe Google Adwords biedt de adverteerder meer dimensies om zijn campagne mee te targeten. Het gaat voortaan om apparaat, regio en tijd. Google Adwords speelt in op wereld die altijd online is In een blogpost van Adwords van 6 februari werd het nieuwe Google Adwords geïntroduceerd. Het haakt in op een wereld die continue […]
Business development in 2 minuten
Hoe kan dat nu . . . de fijne kneepjes leren over business in 2 minuten? Dat is toch een hele studie en nog veel meer ervaring? Helemaal eens. Maar ik reed laatst ‘s-avonds laat terug naar huis en hoorde (ik denk op BNR-radio) een hele mooie dat het proces van business development precies op […]
M-commerce: goede mobiele webshop heeft de toekomst
Je kunt er als webshopeigenaar echt niet meer omheen. Je moet mobiel gaan met je webshop. De tijd dat je je schouders kon ophalen als er over M-commerce werd gesproken, is echt voorbij. De cijfers liegen er niet om. Maar waar moet je nu op letten bij het maken van een mobiele webshop? Aankopen via […]
5 pijlers online marketing voor b-t-b
Online marketing voor b-t-b (business to business) is een ondergeschoven kindje als we het vergelijken met consumentenmarketing. Eigenlijk heel gek omdat de meeste (?) mensen hun boterham verdienen bij bedrijven die diensten of producten verkopen aan andere bedrijven. Voor consumenten heb je een webshop, maar dat is vaak niet mogelijk in het geval van b-t-b. […]
Facebook: het belang van goede content
Een tijdje geleden schreef ik hier al eens iets over hoe je als bedrijf succesvol kunt zijn op Facebook met als case Nike Running Nederland. De content die (deels) door het marketingapparaat van Nike wordt geproduceerd, is mooi, to-the-point en vooral écht. Volgers voelen immers aan of je authentiek bent. Toch? Met de billen bloot […]
Strategie achter succesvolle webshop
Door Sander Lenselnk Waarom heeft de ene webshop meer succes dan de andere? De sleutel voor een succesvolle webshop of website is vaak “strategie”. Aan bepaalde voorwaarden moet je gewoon voldoen (dissatisfiers) maar voor een succesvolle webshop zijn assortiment, prijs, traffic en conversie de pijlers voor groei. Hoe gaan succesvolle webshops te werk Kijken en […]
Lifetime value en acquisitie
Wat heeft prioriteit? Een eenmalige transactie of een lange termijn klantrelatie? Het antwoord is evident. Toch gaat het in de praktijk maar al te vaak om eenmalige transacties. Toch? En dat maak je ook op uit de metrics waar marketeers naar kijken . . . aantal bezoekers op een website, bounce rates of conversie. Allemaal […]
E-commerce klaar voor de toekomst
E-commerce is booming. Maar ben je als webshop ook klaar voor de toekomst? Het gedrag van consumenten en klanten verandert. Meerdere kanalen worden gebruikt voor het verkrijgen van informatie. En bestellingen worden lang niet allemaal via de PC gedaan. Waar moet je als webshop allemaal mee rekening gaan houden? Ik ben fervent abonnee van t3n, […]
Succes met je bedrijf op Facebook: hoe doe je dat?
Hoe kan ik met mijn bedrijf succesvol zijn op Facebook? Dat is tegenwoordig een veelgestelde vraag. Misschien moet er nog een aan vooraf worden gesteld: ‘moet ik eigenlijk wel iets doen met mijn bedrijf op Facebook?’ Volgens mij is niet ieder bedrijf even geschikt om zich via dit sociale medium tot een doelgroep te richten. […]
Optimaliseer met webscan en second opinion
Met regelmaat worden we gevraagd voor een webscan en second opinion over een website. De achtergrond is vaak dat men ontevreden is over de bestaande website of webbouwer. Jammer want een actuele website biedt zoveel kansen. Ook wordt een webscan en website check ingezet om de website te optimaliseren. Wij benaderen een webscan of second […]
Google+ extra impuls voor vindbaarheid en SEO
Google+ is vorig jaar zomer (2011) gelanceerd en laat een spectaculaire groei zien. Maar nog altijd wel op ruime achterstand van Facebook en Twitter. Je kunt al dan niet een fan van Google zijn maar als je vanuit SEO beter gevonden wilt worden dan is Google Plus een ‘must’. Als 2LVW werken we ook actief […]
QR-code in praktijk en op de beurs
Je ziet het steeds vaker: het gebruik van een QR-code door bedrijven voor allerlei marketingdoeleinden. Te pas en te onpas eigenlijk. Want zoals voor zo veel dingen geldt, geldt dat ook voor QR-codes: gebruik ze wel op een doordachte manier. Fireworks! Quick Response-codes zijn vierkante, met de smartphone scanbare codes waarin een boodschap of link […]
Snelle deal of klantenbinding | RFM
Wat heeft prioriteit? Een eenmalige snelle deal of een lange termijn klantenbinding? Het antwoord is evident. Toch gaat het in de praktijk maar al te vaak om eenmalige (e-commerce) transacties. Toch? En dat maak je ook op uit de metrics waar marketeers naar kijken . . . aantal bezoekers op een website, bounce rates of […]
Multi-Channel Funnels / Trechters
Stel je zet voor je webwinkel een aantal communicatie-kanalen in om traffic te genereren. Denk aan Adwords, e-mail of SEO. De klanten die kopen, via welk kanaal komen die nu binnen? Heel vaak bezoeken klanten meerdere keren de website voordat ze iets kopen c.q. het tot conversie leidt. Misschien dat het eerste contact via Adwords […]
ROI van social media | hypocrisie
Wat levert het op? Wat is de ROI van social media zoals Facebook, Twitter . . . en de ROI van gadgets zoals een iPhone of Blackberrys? David Meerman Scott (marketing strategist) en auteur van o.a. Realtime Marketing & PR trekt ten strijde tegen de hypocrisie van vele marketeers. Namelijk, dat ze geen oog hebben […]