Wat zijn Digital Masters? Dat zijn de organisaties die het voortouw en succes hebben op het gebied van digitalisering. En dan gaat het niet alleen over Apple, Google of Facebook maar ook ‘gewone’ bedrijven zoals BOL.com, Belastingdienst en CoolBlue. Of nog gewoner . . . misschien wel jouw bedrijf. Digital Masters Digital Masters lopen voorop […]
Archief | Marketing
Insight #3: churn voorspellen met Neslin-model
Een praktisch model voor het voorspellen en managen van churn: Neslin-model.Churn geeft marketing- en salesmanagers vaak slapeloze nachten. Je werkt hard om nieuwe klanten te winnen maar ondertussen vertrekken er via de achterdeur ook weer. Wat zijn de insights voor accurate voorspellingen van churn? Churn is volgens Scott A. Neslin et al. in een artikel […]
Insight #2: meten van engagement
Hoe betrokken zijn de bezoekers op je website? Zijn het alleen kijkers of worden je posts echt gelezen? Daar gaat het om bij “engagement”. Onderzoek van Chartbeat toont o.a. aan dat een gemiddelde bezoeker na een actie zo’n 5 seconden echte aandacht hebben. Dus als een bezoeker zijn muis beweegt, iets via het toetsenbord invoert […]
Small en big data – hoe zit dat?
Het toepassen van data . . . hoe zit dat? Veel bedrijven vragen zich dat af, aldus de een onderzoek van de Kamer van Koophandel en de Jheronimus Academy of Data Science (2017). Het toepassen van data is het zien van de mogelijkheden (visie) en ook het gebruik van data in de dagelijkse business. […]
4 pijlers onder customer journey
Ben je ook altijd nieuwsgierig hoe anderen met data en de customer journey omgaan? En bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe in 2012 data een belangrijke rol speelde bij de herverkiezing van Barrack Obama? En dat in gewone mensentaal zonder te worden bedolven onder technische details. Dan moet je eens de meetup van DataDonderdag bezoeken. Per avond 4-5 […]
Big data en Hadoop – management overview
Door Sander Lenselink Als er over big data en Hadoop wordt gesproken dan gaat het vaak over twee uitersten. Of het zijn algemene populaire verhalen. Of het gaat alleen over de techniek en ben je na twee regels al het spoor bijster. Deze post slaat een brug en wijst je als management op de […]
Wordt Albert Heijn met BOL een Marktplaats?
Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]
7 stappen voor meer conversie – meerwaarde #7
Door Sander Lenselink Hoera . . . bezoekers worden kopers. Dan biedt jouw webshop meerwaarde ten opzichte van je concurrenten. Voordat bezoekers kopers zijn geworden is er een hele reis (customer journey) afgelegd. Via Google is men op de juiste pagina van je webshop geland. De webshop straalde vertrouwen uit en de koper werd gestimuleerd […]
7 stappen voor meer conversie – gemak #6
Door Sander Lenselink Conversie . . . worden bestellers ook echt kopers? Bij kopen op internet moet bijna altijd een formulier worden ingevuld. Zeker als je bij die webshop voor het eerst koopt. Bij het invullen van formulieren gaat het helaas vaak mis. De besteller haakt af en koopt elders! Er is geen gemak in […]
7 stappen voor meer conversie – zekerheid (#5)
Door Sander Lenselink Conversie . . . kijkers worden kopers. Mensen zijn vaak tot het laatst toe onzeker als ze iets (online) kopen. We hebben dat zelf ook weleens. We zijn in de online-winkel aan aan het afrekenen en plotseling twijfelen we of willen we zekerheid dat we niet voor verrassingen komen te staan bij […]
7 stappen voor meer conversie – stimuleren (#4)
Door Sander Lenselink Conversie . . . het einddoel van elke online-shop of website. Eenvoudig gezegd is conversie dat bezoekers in de webwinkel kopen of zij van een ‘gewone’ website een brochure downloaden of doorklikken naar een specifiek product. De uitdaging zit in de uitvoering. Hoe realiseer je dat? Je hebt een webshop die er […]
7 stappen voor meer conversie – oriënteren (#3)
Door Sander Lenselink Oriëntatie . . . dit is de derde stap om meer conversie te realiseren. Als een bezoeker op een webpagina landt dan zal hij zichzelf eerst afvragen of de informatie die hij ziet het antwoord is op wat hij zoekt. Zo ja, dan vormt hij zich een gevoel of hij de website […]
7 stappen voor meer conversie – vertrouwen (#2)
Door Sander Lenselink Conversie . . . hoe bereik je dat bezoekers artikelen uit je webshop kopen? Of de brochure van je nieuwste product downloaden. Dáár gaat het om bij conversie. Als eerste moet de landingspagina voor bezoekers relevantie uitstralen. Vindt men de producten of informatie die men zoekt? Zo ja, straalt de website of […]
Succesvolle Social Media Marketing – waar moet ik op letten?
Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]
7 stappen voor meer conversie – relevantie (#1)
Door Sander Lenselink Conversie . . . dáár moet je website of webshop op gericht zijn. Maar met een website die gericht is op conversie ben je er niet. Je zult ook alle drempels die conversie in de weg staan moeten opruimen. Oftewel, ga op zoek naar conversie killers. Dat is het eerste verdiend. Wij […]
7 stappen voor meer conversie – wat zijn de conversion killers
Door Sander Lenselnk Conversie . . . daar gaat het om bij elke webshop. Gemiddeld koopt 2-4% van de bezoekers iets op een webshop. Dit lijkt heel behoorlijk. Maar als we het omdraaien en zeggen dat 96-98% niet koopt! Dat geeft een heel ander beeld. Hoe je de conversie kunt verbeteren is eigenlijk eenvoudig. Spoor […]
Website TOP of FLOP
Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]
SEO tips voor website check
SEO tips voor een goede website check . . . wat is het geheim? De zoekterm website check levert meer dan 5 miljoen zoekresultaten. Er is dus nogal wat aanbod . . . en concurrentie. De dissatisfiers zijn techniek en content. BELANGRIJKER is het DOEL van een website check. Kort gezegd is dat meer relevante […]