20140226_vertrouwen5_omega

7 stappen voor meer conversie – vertrouwen (#2)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . hoe bereik je dat bezoekers artikelen uit je webshop kopen? Of de brochure van je nieuwste product downloaden. Dáár gaat het om bij conversie. Als eerste moet de landingspagina voor bezoekers relevantie uitstralen. Vindt men de producten of informatie die men zoekt? Zo ja, straalt de website of […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
logo face - twit

Succesvolle Social Media Marketing – waar moet ik op letten?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...

Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20140115_conversiekiller4

7 stappen voor meer conversie – relevantie (#1)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . dáár moet je website of webshop op gericht zijn. Maar met een website die gericht is op conversie ben je er niet. Je zult ook alle drempels die conversie in de weg staan moeten opruimen. Oftewel, ga op zoek naar conversie killers. Dat is het eerste verdiend. Wij […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20140107_Conversie_framework2

7 stappen voor meer conversie – wat zijn de conversion killers

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselnk Conversie . . . daar gaat het om bij elke webshop. Gemiddeld koopt 2-4% van de bezoekers iets op een webshop. Dit lijkt heel behoorlijk. Maar als we het omdraaien en zeggen dat 96-98% niet koopt! Dat geeft een heel ander beeld. Hoe je de conversie kunt verbeteren is eigenlijk eenvoudig. Spoor […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20130102_nichedominance1

Website TOP of FLOP

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20131015_website-check3

SEO tips voor website check

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

SEO tips voor een goede website check . . . wat is het geheim? De zoekterm website check levert meer dan 5 miljoen zoekresultaten. Er is dus nogal wat aanbod . . . en concurrentie. De dissatisfiers zijn techniek en content. BELANGRIJKER is het DOEL van een website check. Kort gezegd is dat meer relevante […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
Hootsuite summary stats

Google Analytics – wat heb je er aan?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (8 votes, average: 3,75 out of 5)
Loading...

Google Analytics . . .  wat heb je er aan? Op bijna iedere website is dat wel geïnstalleerd. En misschien log je met je Google-account ook weleens in om naar de resultaten te kijken. En vervolgens duizelt je het om vervolgens weer snel wat anders te doen. In deze blog een paar concrete voorbeelden hoe […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (8 votes, average: 3,75 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
Google-hoge-conversie-geen-hogere-ranking

Google: hoge conversie, geen hogere ranking

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Heeft je webshop een hoge conversie, krijg je bij Google dan ook een hogere ranking? Vooral voor webshops is dat een belangrijke vraag. Wat blijkt? Google legt geen verband tussen de resultaten uit Analytics en page-ranking. Eén van mijn favoriete tijdschriften is het Duitse Webboosting. Sinds kort heeft men daarin de rubriek “Ask Google”. Experts […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
Resultaten uit het verleden - goede voorspeller voor respons en conversie

Theatermarketing: klantgedrag uit verleden geeft hoge respons

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Theatermarketing is een walhalla voor marketeers; klantgedrag blijkt goed voorspelbaar en zorgt voor hoge respons bij acties. Je kent ongetwijfeld de voice-over bij bankencommercials: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bij beleggen is dat een waarheid als een koe. Hoewel? Aandelen of beleggingsfondsen met goede resultaten in het verleden doen het […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
Facebook_actie_jumbowood

Facebook acties: wat mag wel en niet

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (3 votes, average: 3,33 out of 5)
Loading...

Steeds meer bedrijven zetten hun eerste schreden op Facebook en maken een bedrijfspagina aan. Maar hoe krijg je mensen nu zover je te gaan volgen, zodat je kunt beginnen een band op te bouwen met je (potentiële) klanten? Een veelgebruikte manier is de Facebook actie. Maar pas op! Facebook hanteert daarvoor strenge regels. Wat mag […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (3 votes, average: 3,33 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

Relevante content en traffic building

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Meer bezoekers op je website. Hoe doe je dat? En is de content van je site relevant voor bezoekers? Gevonden worden Eén van de belangrijkste traffic triggers is natuurlijk allereerst zorgen dat je site beter gevonden wordt door zoekmachines (lees: Google). Daar zijn op het web de meest uiteenlopende tips voor te vinden. Bijvoorbeeld: De […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Nieuwe Google Adwords draait om tijd, plaats en apparaat

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Het nieuwe Google Adwords biedt de adverteerder meer dimensies om zijn campagne mee te targeten. Het gaat voortaan om apparaat, regio en tijd. Google Adwords speelt in op wereld die altijd online is In een blogpost van Adwords van 6 februari werd het nieuwe Google Adwords geïntroduceerd. Het haakt in op een wereld die continue […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Business development in 2 minuten

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Hoe kan dat nu . . . de fijne kneepjes leren over business in 2 minuten? Dat is toch een hele studie en nog veel meer ervaring? Helemaal eens. Maar ik reed laatst ‘s-avonds laat terug naar huis en hoorde (ik denk op BNR-radio) een hele mooie dat het proces van business development precies op […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

M-commerce: goede mobiele webshop heeft de toekomst

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Je kunt er als webshopeigenaar echt niet meer omheen. Je moet mobiel gaan met je webshop. De tijd dat je je schouders kon ophalen als er over M-commerce werd gesproken, is echt voorbij. De cijfers liegen er niet om. Maar waar moet je nu op letten bij het maken van een mobiele webshop?  Aankopen via […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

5 pijlers online marketing voor b-t-b

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Online marketing voor b-t-b (business to business) is een ondergeschoven kindje als we het vergelijken met consumentenmarketing. Eigenlijk heel gek omdat de meeste (?) mensen hun boterham verdienen bij bedrijven die diensten of producten verkopen aan andere bedrijven. Voor consumenten heb je een webshop, maar dat is vaak niet mogelijk in het geval van b-t-b. […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Facebook: het belang van goede content

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 3,50 out of 5)
Loading...

Een tijdje geleden schreef ik hier al eens iets over hoe je als bedrijf succesvol kunt zijn op Facebook met als case Nike Running Nederland. De content die (deels) door het marketingapparaat van Nike wordt geproduceerd, is mooi, to-the-point en vooral écht. Volgers voelen immers aan of je authentiek bent. Toch? Met de billen bloot […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 3,50 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

Strategie achter succesvolle webshop

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 4,25 out of 5)
Loading...

Door Sander Lenselnk Waarom heeft de ene webshop meer succes dan de andere? De sleutel voor een succesvolle webshop of website is vaak “strategie”. Aan bepaalde voorwaarden moet je gewoon voldoen (dissatisfiers) maar voor een succesvolle webshop zijn assortiment, prijs, traffic en conversie de pijlers voor groei. Hoe gaan succesvolle webshops te werk Kijken en […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 4,25 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
RFM analyse - life time value

Lifetime value en acquisitie

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Wat heeft prioriteit? Een eenmalige transactie of een lange termijn klantrelatie? Het antwoord is evident. Toch gaat het in de praktijk maar al te vaak om eenmalige transacties. Toch? En dat maak je ook op uit de metrics waar marketeers naar kijken . . . aantal bezoekers op een website, bounce rates of conversie. Allemaal […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics