Archief | Marketing

2LVW - Ondernemen met (big) data in het mkb

Small en big data – hoe zit dat?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

  Het toepassen van data . . . hoe zit dat? Veel bedrijven vragen zich dat af, aldus de een onderzoek van de Kamer van Koophandel en de Jheronimus Academy of Data Science (2017). Het toepassen van data is het zien van de mogelijkheden (visie) en ook het gebruik van data in de dagelijkse business. […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20161202_klanten

Strategie, customer insights & customer journey

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

  Ben je ook altijd nieuwsgierig hoe anderen met data en de customer journey omgaan?  En bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe in 2012 data een belangrijke rol speelde bij de herverkiezing van Barrack Obama? En dat in gewone mensentaal zonder te worden bedolven onder technische details. Dan moet je eens de meetup van DataDonderdag bezoeken. Per avond […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
2LVW - big data hadoop management overview

Big data en Hadoop – management overview

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

  Door Sander Lenselink Als er over big data en Hadoop wordt gesproken dan gaat het vaak over twee uitersten. Of het zijn algemene populaire verhalen. Of het gaat alleen over de techniek en ben je na twee regels al het spoor bijster. Deze post slaat een brug en wijst je als management op de […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20141119_ah-bol3

Wordt Albert Heijn met BOL een Marktplaats?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20140107_Conversie_framework1

7 stappen voor meer conversie – meerwaarde #7

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Door Sander Lenselink Hoera . . .  bezoekers worden kopers. Dan biedt jouw webshop meerwaarde ten opzichte van je concurrenten. Voordat bezoekers kopers zijn geworden is er een hele reis (customer journey) afgelegd. Via Google is men op de juiste pagina van je webshop geland. De webshop straalde vertrouwen uit en de koper werd gestimuleerd […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20140605_comfort1_lynx

7 stappen voor meer conversie – gemak #6

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . worden bestellers ook echt kopers? Bij kopen op internet moet bijna altijd een formulier worden ingevuld. Zeker als je bij die webshop voor het eerst koopt. Bij het invullen van formulieren gaat het helaas vaak mis. De besteller haakt af en koopt elders! Er is geen gemak in […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20141119_ah-bol4

7 stappen voor meer conversie – zekerheid (#5)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . kijkers worden kopers. Mensen zijn vaak tot het laatst toe onzeker als ze iets (online) kopen. We hebben dat zelf ook weleens. We zijn in de online-winkel aan aan het afrekenen en plotseling twijfelen we of willen we zekerheid dat we niet voor verrassingen komen te staan bij […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20140416_stimulans4_Lynx

7 stappen voor meer conversie – stimuleren (#4)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . het einddoel van elke online-shop of website. Eenvoudig gezegd is conversie dat bezoekers in de webwinkel kopen of zij van een ‘gewone’ website een brochure downloaden of doorklikken naar een specifiek product. De uitdaging zit in de uitvoering. Hoe realiseer je dat? Je hebt een webshop die er […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20140318_orientatie3

7 stappen voor meer conversie – oriënteren (#3)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselink Oriëntatie . . . dit is de derde stap om meer conversie te realiseren. Als een bezoeker op een webpagina landt dan zal hij zichzelf eerst afvragen of de informatie die hij ziet het antwoord is op wat hij zoekt. Zo ja, dan vormt hij zich een gevoel of hij de website […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20140226_vertrouwen5_omega

7 stappen voor meer conversie – vertrouwen (#2)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . hoe bereik je dat bezoekers artikelen uit je webshop kopen? Of de brochure van je nieuwste product downloaden. Dáár gaat het om bij conversie. Als eerste moet de landingspagina voor bezoekers relevantie uitstralen. Vindt men de producten of informatie die men zoekt? Zo ja, straalt de website of […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
logo face - twit

Succesvolle Social Media Marketing – waar moet ik op letten?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...

Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20140115_conversiekiller4

7 stappen voor meer conversie – relevantie (#1)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . dáár moet je website of webshop op gericht zijn. Maar met een website die gericht is op conversie ben je er niet. Je zult ook alle drempels die conversie in de weg staan moeten opruimen. Oftewel, ga op zoek naar conversie killers. Dat is het eerste verdiend. Wij […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
20140107_Conversie_framework2

7 stappen voor meer conversie – wat zijn de conversion killers

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Door Sander Lenselnk Conversie . . . daar gaat het om bij elke webshop. Gemiddeld koopt 2-4% van de bezoekers iets op een webshop. Dit lijkt heel behoorlijk. Maar als we het omdraaien en zeggen dat 96-98% niet koopt! Dat geeft een heel ander beeld. Hoe je de conversie kunt verbeteren is eigenlijk eenvoudig. Spoor […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20130102_nichedominance1

Website TOP of FLOP

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
20131015_website-check3

SEO tips voor website check

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

SEO tips voor een goede website check . . . wat is het geheim? De zoekterm website check levert meer dan 5 miljoen zoekresultaten. Er is dus nogal wat aanbod . . . en concurrentie. De dissatisfiers zijn techniek en content. BELANGRIJKER is het DOEL van een website check. Kort gezegd is dat meer relevante […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht
Resultaten uit het verleden - goede voorspeller voor respons en conversie

Theatermarketing: klantgedrag uit verleden geeft hoge respons

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Theatermarketing is een walhalla voor marketeers; klantgedrag blijkt goed voorspelbaar en zorgt voor hoge respons bij acties. Je kent ongetwijfeld de voice-over bij bankencommercials: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bij beleggen is dat een waarheid als een koe. Hoewel? Aandelen of beleggingsfondsen met goede resultaten in het verleden doen het […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht
Facebook_actie_jumbowood

Facebook acties: wat mag wel en niet

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Steeds meer bedrijven zetten hun eerste schreden op Facebook en maken een bedrijfspagina aan. Maar hoe krijg je mensen nu zover je te gaan volgen, zodat je kunt beginnen een band op te bouwen met je (potentiële) klanten? Een veelgebruikte manier is de Facebook actie. Maar pas op! Facebook hanteert daarvoor strenge regels. Wat mag […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

Relevante content en traffic building

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Meer bezoekers op je website. Hoe doe je dat? En is de content van je site relevant voor bezoekers? Gevonden worden Eén van de belangrijkste traffic triggers is natuurlijk allereerst zorgen dat je site beter gevonden wordt door zoekmachines (lees: Google). Daar zijn op het web de meest uiteenlopende tips voor te vinden. Bijvoorbeeld: De […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics