Door Sander Lenselink Hoera . . .  bezoekers worden kopers. Dan biedt jouw webshop meerwaarde ten opzichte van je concurrenten. Voordat bezoekers kopers zijn geworden is er een hele reis (customer journey) afgelegd. Via Google is men op de juiste pagina van je webshop geland. De webshop straalde vertrouwen uit en de koper werd gestimuleerd […]

Verder lezen

Door Sander Lenselink Conversie . . . worden bestellers ook echt kopers? Bij kopen op internet moet bijna altijd een formulier worden ingevuld. Zeker als je bij die webshop voor het eerst koopt. Bij het invullen van formulieren gaat het helaas vaak mis. De besteller haakt af en koopt elders! Er is geen gemak in […]

Verder lezen

Door Sander Lenselink Conversie . . . kijkers worden kopers. Mensen zijn vaak tot het laatst toe onzeker als ze iets (online) kopen. We hebben dat zelf ook weleens. We zijn in de online-winkel aan aan het afrekenen en plotseling twijfelen we of willen we zekerheid dat we niet voor verrassingen komen te staan bij […]

Verder lezen

Door Sander Lenselink Conversie . . . het einddoel van elke online-shop of website. Eenvoudig gezegd is conversie dat bezoekers in de webwinkel kopen of zij van een ‘gewone’ website een brochure downloaden of doorklikken naar een specifiek product. De uitdaging zit in de uitvoering. Hoe realiseer je dat? Je hebt een webshop die er […]

Verder lezen

Door Sander Lenselink Oriëntatie . . . dit is de derde stap om meer conversie te realiseren. Als een bezoeker op een webpagina landt dan zal hij zichzelf eerst afvragen of de informatie die hij ziet het antwoord is op wat hij zoekt. Zo ja, dan vormt hij zich een gevoel of hij de website […]

Verder lezen

Door Sander Lenselink Conversie . . . hoe bereik je dat bezoekers artikelen uit je webshop kopen? Of de brochure van je nieuwste product downloaden. Dáár gaat het om bij conversie. Als eerste moet de landingspagina voor bezoekers relevantie uitstralen. Vindt men de producten of informatie die men zoekt? Zo ja, straalt de website of […]

Verder lezen

Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]

Verder lezen

Door Sander Lenselink Conversie . . . dáár moet je website of webshop op gericht zijn. Maar met een website die gericht is op conversie ben je er niet. Je zult ook alle drempels die conversie in de weg staan moeten opruimen. Oftewel, ga op zoek naar conversie killers. Dat is het eerste verdiend. Wij […]

Verder lezen

Door Sander Lenselnk Conversie . . . daar gaat het om bij elke webshop. Gemiddeld koopt 2-4% van de bezoekers iets op een webshop. Dit lijkt heel behoorlijk. Maar als we het omdraaien en zeggen dat 96-98% niet koopt! Dat geeft een heel ander beeld. Hoe je de conversie kunt verbeteren is eigenlijk eenvoudig. Spoor […]

Verder lezen

Website TOP of FLOP

Gepubliceerd op 5 december 2013 door in Marketing

Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]

Verder lezen

SEO tips voor website check

Gepubliceerd op 16 oktober 2013 door in Marketing

3

SEO tips voor een goede website check . . . wat is het geheim? De zoekterm website check levert meer dan 5 miljoen zoekresultaten. Er is dus nogal wat aanbod . . . en concurrentie. De dissatisfiers zijn techniek en content. BELANGRIJKER is het DOEL van een website check. Kort gezegd is dat meer relevante […]

Verder lezen

Theatermarketing is een walhalla voor marketeers; klantgedrag blijkt goed voorspelbaar en zorgt voor hoge respons bij acties. Je kent ongetwijfeld de voice-over bij bankencommercials: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bij beleggen is dat een waarheid als een koe. Hoewel? Aandelen of beleggingsfondsen met goede resultaten in het verleden doen het […]

Verder lezen

2

Steeds meer bedrijven zetten hun eerste schreden op Facebook en maken een bedrijfspagina aan. Maar hoe krijg je mensen nu zover je te gaan volgen, zodat je kunt beginnen een band op te bouwen met je (potentiële) klanten? Een veelgebruikte manier is de Facebook actie. Maar pas op! Facebook hanteert daarvoor strenge regels. Wat mag […]

Verder lezen

Relevante content en traffic building

Gepubliceerd op 15 februari 2013 door in Marketing

Meer bezoekers op je website. Hoe doe je dat? En is de content van je site relevant voor bezoekers? Gevonden worden Eén van de belangrijkste traffic triggers is natuurlijk allereerst zorgen dat je site beter gevonden wordt door zoekmachines (lees: Google). Daar zijn op het web de meest uiteenlopende tips voor te vinden. Bijvoorbeeld: De […]

Verder lezen

Het nieuwe Google Adwords biedt de adverteerder meer dimensies om zijn campagne mee te targeten. Het gaat voortaan om apparaat, regio en tijd. Google Adwords speelt in op wereld die altijd online is In een blogpost van Adwords van 6 februari werd het nieuwe Google Adwords geïntroduceerd. Het haakt in op een wereld die continue […]

Verder lezen

Business development in 2 minuten

Gepubliceerd op 26 januari 2013 door in Marketing

Hoe kan dat nu . . . de fijne kneepjes leren over business in 2 minuten? Dat is toch een hele studie en nog veel meer ervaring? Helemaal eens. Maar ik reed laatst ‘s-avonds laat terug naar huis en hoorde (ik denk op BNR-radio) een hele mooie dat het proces van business development precies op […]

Verder lezen

Je kunt er als webshopeigenaar echt niet meer omheen. Je moet mobiel gaan met je webshop. De tijd dat je je schouders kon ophalen als er over M-commerce werd gesproken, is echt voorbij. De cijfers liegen er niet om. Maar waar moet je nu op letten bij het maken van een mobiele webshop?  Aankopen via […]

Verder lezen

Online marketing voor b-t-b (business to business) is een ondergeschoven kindje als we het vergelijken met consumentenmarketing. Eigenlijk heel gek omdat de meeste (?) mensen hun boterham verdienen bij bedrijven die diensten of producten verkopen aan andere bedrijven. Voor consumenten heb je een webshop, maar dat is vaak niet mogelijk in het geval van b-t-b. […]

Verder lezen