Archief | E-commerce

20141119_ah-bol3

Wordt Albert Heijn met BOL een Marktplaats?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

M-commerce: goede mobiele webshop heeft de toekomst

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Je kunt er als webshopeigenaar echt niet meer omheen. Je moet mobiel gaan met je webshop. De tijd dat je je schouders kon ophalen als er over M-commerce werd gesproken, is echt voorbij. De cijfers liegen er niet om. Maar waar moet je nu op letten bij het maken van een mobiele webshop?  Aankopen via […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Strategie achter succesvolle webshop

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 4,25 out of 5)
Loading...

Door Sander Lenselnk Waarom heeft de ene webshop meer succes dan de andere? De sleutel voor een succesvolle webshop of website is vaak “strategie”. Aan bepaalde voorwaarden moet je gewoon voldoen (dissatisfiers) maar voor een succesvolle webshop zijn assortiment, prijs, traffic en conversie de pijlers voor groei. Hoe gaan succesvolle webshops te werk Kijken en […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 4,25 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

E-commerce klaar voor de toekomst

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

E-commerce is booming. Maar ben je als webshop ook klaar voor de toekomst? Het gedrag van consumenten en klanten verandert. Meerdere kanalen worden gebruikt voor het verkrijgen van informatie. En bestellingen worden lang niet allemaal via de PC gedaan. Waar moet je als webshop allemaal mee rekening gaan houden? Ik ben fervent abonnee van t3n, […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Snelle deal of klantenbinding | RFM

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Wat heeft prioriteit? Een eenmalige snelle deal of een lange termijn klantenbinding? Het antwoord is evident. Toch gaat het in de praktijk maar al te vaak om eenmalige (e-commerce) transacties. Toch? En dat maak je ook op uit de metrics waar marketeers naar kijken . . . aantal bezoekers op een website, bounce rates of […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Multi-Channel Funnels / Trechters

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Stel je zet voor je webwinkel een aantal communicatie-kanalen in om traffic te genereren. Denk aan Adwords, e-mail of  SEO. De klanten die kopen, via welk kanaal komen die nu binnen? Heel vaak bezoeken klanten meerdere keren de website voordat ze iets kopen c.q. het tot conversie leidt. Misschien dat het eerste contact via Adwords […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

Analytics voor e-commerce vraagt om Custom Variables

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Wil je met analytics alles uit je e-commerce site halen? Kijk dan eens naar Custom Variables binnen Google Analytics. Hiermee kun je nog scherper segmenteren dan al mogelijk is met de ‘advanced segments’. De afgelopen tijd hebben we ons als 2LvW hier stevig in verdiept. De officiële documentatie van Google over Custom Variables is nogal […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
Lees het volledige bericht

Google Remarketing…bezoekers volgen tot ze kopen

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Google Remarketing . . . is bezoekers volgen met het ‘geheime’ wapen binnen Adwords. Deze bezoekers hebben wel in je shop rondgekeken maar nog niet gekocht. Het idee hierachter is eenvoudig. Google werkt met vele ‘bevriende’  display netwerken. De kans is groot dat iemand die jouw shop heeft bezocht binnenkort ook op een van die […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

Valkuilen bij e-commerce met analytics

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...

Het lijkt eenvoudig om het rendement van een e-commerce site te bepalen. De algemene KPI’s liggen voor de hand: gemiddelde conversie % gemiddelde orderwaarde gemiddelde waarde per bezoek gemiddelde ROI index ‘witte raven’ Er zitten bij het bepalen van deze kengetallen een aantal addertjes onder het gras. Hieronder bespreken we deze. Ad 1: Gemiddelde conversie […]

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...
Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics