Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]
Archief | Communicatie
Twee belangrijkste zaken op je LinkedIn-pagina
Wie heeft geen LinkedIn-pagina? En heb je er weleens bij stil gestaan wat echt wordt gezien? Van mijn eigen pagina heb ik een heatmap, gazeplot en transparantie scan gemaakt. Heel interessant om te zien wat echt belangrijk is. Ik kwam op het idee om een heatmap van mijn eigen pagina te maken door een post […]
QR-code in praktijk en op de beurs
Je ziet het steeds vaker: het gebruik van een QR-code door bedrijven voor allerlei marketingdoeleinden. Te pas en te onpas eigenlijk. Want zoals voor zo veel dingen geldt, geldt dat ook voor QR-codes: gebruik ze wel op een doordachte manier. Fireworks! Quick Response-codes zijn vierkante, met de smartphone scanbare codes waarin een boodschap of link […]
Informatie lezen en delen | Summify en Instapaper
Een van de grootste don’ts in social media land is het delen van informatie die je zelf niet hebt gelezen. Vaak ontbreekt het je aan tijd om direct een volledig artikel te lezen dat je interessant lijkt (voor je netwerk). Maar het kan een enorme misser zijn als je een halfgelezen artikel doorstuurt naar je […]
Online en offline communicatie | eindeloos combineren
In deze tijd zijn er veel mogelijkheden om breed over verschillende platforms te communiceren. Toch zie je al te vaak dat er nog ingesleten paden zijn en communicatiebudgetten zijn vastgeroest. We doen immers elk kwartaal een advertentie in het lokale huis-aan-huisblad? Of maken we in dit digitale tijdperk een keer een actiepagina op de website? […]