Crisismarketing

Dat het crisis is, kan niemand ontgaan. Het is niet voor het eerst dat het financieel en economisch minder gaat. We kennen de Beurskrach van 1929 uit de geschiedenisboeken en de economische recessie van de jaren 80 van de vorige eeuw kunnen de meesten van ons zich nog wel herinneren.Maar de huidige malaise topt schijnbaar […]

Lees het volledige bericht

Inbound marketing vs Outbound marketing

Advertenties, billboards, TV spots – oftewel outbound marketing – zijn niet meer de enige middelen om van je te laten horen bij bijvoorbeeld de introductie van nieuwe producten. Internet verandert de marketingfunctie fundamenteel. Door het internet oriënteren en zoeken klanten anders en staan merken en producten in een heel ander perspectief. Moderne marketing — inbound […]

Lees het volledige bericht

10 basic tips voor SEO

Search Engine Optimization (SEO) — het zo hoog mogelijk scoren in de zoekresultatenpagina’s van Google en Bing — onderdeel zijn de groeistrategie. SEO heeft het basale doel om de zichtbaarheid van jouw site te vergroten. Oftewel meer websitebezoek en bezoekers vanuit de gewenste doelgroepen. SEO kan heel complex zijn waarbij de support van specialisten noodzakelijk […]

Lees het volledige bericht

Google Panda – zoekresultaten worden echt relevant

Google Panda is een strategische update voor het zoeken op internet. En vooral voor de zoekresultaten. Het achterliggende idee van Google Panda is dat mensen relevante en betrouwbare zoekresultaten willen. Het internet wordt bevolkt door vele geautomatiseerde websites die alleen maar doorverwijzigingen in lijstvorm (article listings) weergeven. Hoe vaak krijg je niet een ‘interessant’ zoekresultaat […]

Lees het volledige bericht

Social media dashboard analytics | Netwerken onderhouden en resultaten meten met Hootsuite

   Hoe een uil je social-media-strategie kan ondersteunen…   Hootsuite: social media dashboard Je bent druk met bezigheden ontplooiien op Facebook. Denkt er misschien zelfs over om een fanpage op te zetten. Je Twittert er al aardig op los en bent gezien op LinkedIn. Allemaal met als doel de traffic naar je website te vergroten. Al […]

Lees het volledige bericht

Bezoekers worden ‘leads’ | conversie

Veel tijd en geld wordt geinvesteerd in de vindbaarheid van websites (SEO). Maar het uiteindelijke doel is natuurlijk hoe bezoekers leads worden Conversie is de kunst en kunde om website-bezoekers betrokken te krijgen bij je bedrijf (engagement). Denk daarbij aan: abonneren op je e-mailnieuwsbrief formulier invullen abonneren via RSS op je blog Het is een […]

Lees het volledige bericht

Social media | wat levert het op

Door www.business.com wordt regelmatig onderzoek verricht naar de bewegingen op internet. Een van de aspecten is ‘Wat levert social media op.” Velen zijn nog sceptisch over social media. Misschien dat onderstaand overzicht hen overtuigt. voor de ‘fans’ staat het nut van social media weer eens op een rij. De centrale vraag die we in deze […]

Lees het volledige bericht

7 tips voor SEO in Typo3

Meer weten over SEO in Typo3? Deze post geeft een tips hoe je met SEO beter kunt scoren. Een combinatie van slim nadenken en techniek. Het staat buiten kijf dat de vindbaarheid (SEO) bij Google essentieel is. Zorg dat je de eerste tien zoekresultaten staat. De plaatsen 11 – 20 genereren nog maar 10% van […]

Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics