Google Panda – zoekresultaten worden echt relevant

Google Panda is een strategische update voor het zoeken op internet. En vooral voor de zoekresultaten. Het achterliggende idee van Google Panda is dat mensen relevante en betrouwbare zoekresultaten willen. Het internet wordt bevolkt door vele geautomatiseerde websites die alleen maar doorverwijzigingen in lijstvorm (article listings) weergeven. Hoe vaak krijg je niet een ‘interessant’ zoekresultaat […]

Lees het volledige bericht

Social media dashboard analytics | Netwerken onderhouden en resultaten meten met Hootsuite

   Hoe een uil je social-media-strategie kan ondersteunen…   Hootsuite: social media dashboard Je bent druk met bezigheden ontplooiien op Facebook. Denkt er misschien zelfs over om een fanpage op te zetten. Je Twittert er al aardig op los en bent gezien op LinkedIn. Allemaal met als doel de traffic naar je website te vergroten. Al […]

Lees het volledige bericht

Bezoekers worden ‘leads’ | conversie

Veel tijd en geld wordt geinvesteerd in de vindbaarheid van websites (SEO). Maar het uiteindelijke doel is natuurlijk hoe bezoekers leads worden Conversie is de kunst en kunde om website-bezoekers betrokken te krijgen bij je bedrijf (engagement). Denk daarbij aan: abonneren op je e-mailnieuwsbrief formulier invullen abonneren via RSS op je blog Het is een […]

Lees het volledige bericht

Social media | wat levert het op

Door www.business.com wordt regelmatig onderzoek verricht naar de bewegingen op internet. Een van de aspecten is ‘Wat levert social media op.” Velen zijn nog sceptisch over social media. Misschien dat onderstaand overzicht hen overtuigt. voor de ‘fans’ staat het nut van social media weer eens op een rij. De centrale vraag die we in deze […]

Lees het volledige bericht

7 tips voor SEO in Typo3

Meer weten over SEO in Typo3? Deze post geeft een tips hoe je met SEO beter kunt scoren. Een combinatie van slim nadenken en techniek. Het staat buiten kijf dat de vindbaarheid (SEO) bij Google essentieel is. Zorg dat je de eerste tien zoekresultaten staat. De plaatsen 11 – 20 genereren nog maar 10% van […]

Lees het volledige bericht

Taalkwestie | Eye opener?

Ik ben een echte Anglofiel. Yes, I love England! Menig vakantie heb ik er gevierd. Ik hou van het landschap, het weer (!), de High Tea, het links rijden en het maffe imperiaal stelsel met miles, fluid ounces, feet en gallons. Het Britse koningshuis met al zijn perikelen en de tabloids die er dankbaar hun […]

Lees het volledige bericht

Valkuilen bij e-commerce met analytics

Het lijkt eenvoudig om het rendement van een e-commerce site te bepalen. De algemene KPI’s liggen voor de hand: gemiddelde conversie % gemiddelde orderwaarde gemiddelde waarde per bezoek gemiddelde ROI index ‘witte raven’ Er zitten bij het bepalen van deze kengetallen een aantal addertjes onder het gras. Hieronder bespreken we deze. Ad 1: Gemiddelde conversie […]

Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics