logo face - twit

Succesvolle Social Media Marketing – waar moet ik op letten?

Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]

Lees het volledige bericht
20130102_nichedominance1

Website TOP of FLOP

Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]

Lees het volledige bericht
20131015_website-check3

SEO tips voor website check

SEO tips voor een goede website check . . . wat is het geheim? De zoekterm website check levert meer dan 5 miljoen zoekresultaten. Er is dus nogal wat aanbod . . . en concurrentie. De dissatisfiers zijn techniek en content. BELANGRIJKER is het DOEL van een website check. Kort gezegd is dat meer relevante […]

Lees het volledige bericht
Google-hoge-conversie-geen-hogere-ranking

Google: hoge conversie, geen hogere ranking

Heeft je webshop een hoge conversie, krijg je bij Google dan ook een hogere ranking? Vooral voor webshops is dat een belangrijke vraag. Wat blijkt? Google legt geen verband tussen de resultaten uit Analytics en page-ranking. Eén van mijn favoriete tijdschriften is het Duitse Webboosting. Sinds kort heeft men daarin de rubriek “Ask Google”. Experts […]

Lees het volledige bericht
Resultaten uit het verleden - goede voorspeller voor respons en conversie

Theatermarketing: klantgedrag uit verleden geeft hoge respons

Theatermarketing is een walhalla voor marketeers; klantgedrag blijkt goed voorspelbaar en zorgt voor hoge respons bij acties. Je kent ongetwijfeld de voice-over bij bankencommercials: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bij beleggen is dat een waarheid als een koe. Hoewel? Aandelen of beleggingsfondsen met goede resultaten in het verleden doen het […]

Lees het volledige bericht

Relevante content en traffic building

Meer bezoekers op je website. Hoe doe je dat? En is de content van je site relevant voor bezoekers? Gevonden worden Eén van de belangrijkste traffic triggers is natuurlijk allereerst zorgen dat je site beter gevonden wordt door zoekmachines (lees: Google). Daar zijn op het web de meest uiteenlopende tips voor te vinden. Bijvoorbeeld: De […]

Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics