20161202_klanten

4 pijlers onder customer journey

Ben je ook altijd nieuwsgierig hoe anderen met data en de customer journey omgaan?  En bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe in 2012 data een belangrijke rol speelde bij de herverkiezing van Barrack Obama? En dat in gewone mensentaal zonder te worden bedolven onder technische details. Dan moet je eens de meetup van DataDonderdag bezoeken. Per avond 4-5 […]

Lees het volledige bericht
Dimensie, metrics

Analytics – dimensie en metrics

  Door Sander Lenselink Worstel je vaak in Google Analytics met de begrippen dimensie en metrics? Voor “metrics” worden ook de begrippen meetwaarden en statistieken gebruikt. Een uitleg . . . Metrics Metrics zijn TELLINGEN zoals het aantal pagina weergaven of het aantal gebruikers. Dimensies Met dimensies geef je aan WAT je wilt meten zoals […]

Lees het volledige bericht
2LVW - big data tools pig hive hadoop

Big Data – beste analyse tools

Door Sander Lenselink De afgelopen tijd heb ik me grondig verdiept in Big Data en de bijbehorende analyse tools. Een course die ingaat op het (bijna) hele big data ecosysteem is “Hadoop and Big Data Technologies” van Eduonix. Ik heb me er behoorlijk op verkeken hoeveel tijd me het kostte om de hele course te […]

Lees het volledige bericht
20141119_ah-bol3

Wordt Albert Heijn met BOL een Marktplaats?

Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]

Lees het volledige bericht
20141104_Bigdata_schema1

Big data verandert de toekomst

Door Sander Lenselink Gaat big data de toekomst veranderen? Ik ben ervan overtuigd. Waarom dan? De hoeveelheid beschikbare data groeit explosief. Maar dat is niet de reden dat big data in de toekomst bepalend zal zijn. Er zijn een aantal onderliggende ontwikkelingen die zeker zoveel impact hebben. Aan ‘kale’ data heb je niet veel. Het […]

Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics