2LVW - big data tools pig hive hadoop

Big Data – analyse tools

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink De afgelopen tijd heb ik me grondig verdiept in Big Data en de bijbehorende analyse tools. Een course die ingaat op het (bijna) hele big data ecosysteem is “Hadoop and Big Data Technologies” van Eduonix. Ik heb me er behoorlijk op verkeken hoeveel tijd me het kostte om de hele course te […]

Verder lezen . . .
20141119_ah-bol3

Wordt Albert Heijn met BOL een Marktplaats?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]

Verder lezen . . .
20141104_Bigdata_schema1

Big data verandert de toekomst

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Gaat big data de toekomst veranderen? Ik ben ervan overtuigd. Waarom dan? De hoeveelheid beschikbare data groeit explosief. Maar dat is niet de reden dat big data in de toekomst bepalend zal zijn. Er zijn een aantal onderliggende ontwikkelingen die zeker zoveel impact hebben. Aan ‘kale’ data heb je niet veel. Het […]

Verder lezen . . .
20141016_bigdata0

Big data en Hadoop – wat je beslist moet weten

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Wat is big data? Volgens Wikipedia  en de GartnerGroup gaat het om (1) de hoeveelheid data, (2) de diversiteit en (3) de snelheid waarmee de data wordt opgevraagd. Een voorbeeld . . . denk aan de zoekresultaten bij Google. Je kunt je voorstellen dat de hoeveelheid data bij Google immens is. En […]

Verder lezen . . .
20140107_Conversie_framework1

7 stappen voor meer conversie – meerwaarde #7

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Hoera . . .  bezoekers worden kopers. Dan biedt jouw webshop meerwaarde ten opzichte van je concurrenten. Voordat bezoekers kopers zijn geworden is er een hele reis (customer journey) afgelegd. Via Google is men op de juiste pagina van je webshop geland. De webshop straalde vertrouwen uit en de koper werd gestimuleerd […]

Verder lezen . . .
20140605_comfort1_lynx

7 stappen voor meer conversie – gemak #6

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . worden bestellers ook echt kopers? Bij kopen op internet moet bijna altijd een formulier worden ingevuld. Zeker als je bij die webshop voor het eerst koopt. Bij het invullen van formulieren gaat het helaas vaak mis. De besteller haakt af en koopt elders! Er is geen gemak in […]

Verder lezen . . .
20141119_ah-bol4

7 stappen voor meer conversie – zekerheid (#5)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . kijkers worden kopers. Mensen zijn vaak tot het laatst toe onzeker als ze iets (online) kopen. We hebben dat zelf ook weleens. We zijn in de online-winkel aan aan het afrekenen en plotseling twijfelen we of willen we zekerheid dat we niet voor verrassingen komen te staan bij […]

Verder lezen . . .
20140416_stimulans4_Lynx

7 stappen voor meer conversie – stimuleren (#4)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . het einddoel van elke online-shop of website. Eenvoudig gezegd is conversie dat bezoekers in de webwinkel kopen of zij van een ‘gewone’ website een brochure downloaden of doorklikken naar een specifiek product. De uitdaging zit in de uitvoering. Hoe realiseer je dat? Je hebt een webshop die er […]

Verder lezen . . .
20140226_vertrouwen5_omega

7 stappen voor meer conversie – vertrouwen (#2)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . hoe bereik je dat bezoekers artikelen uit je webshop kopen? Of de brochure van je nieuwste product downloaden. Dáár gaat het om bij conversie. Als eerste moet de landingspagina voor bezoekers relevantie uitstralen. Vindt men de producten of informatie die men zoekt? Zo ja, straalt de website of […]

Verder lezen . . .
logo face - twit

Succesvolle Social Media Marketing – waar moet ik op letten?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...Loading...

Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]

Verder lezen . . .
20140115_conversiekiller4

7 stappen voor meer conversie – relevantie (#1)

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...Loading...

Door Sander Lenselink Conversie . . . dáár moet je website of webshop op gericht zijn. Maar met een website die gericht is op conversie ben je er niet. Je zult ook alle drempels die conversie in de weg staan moeten opruimen. Oftewel, ga op zoek naar conversie killers. Dat is het eerste verdiend. Wij […]

Verder lezen . . .
20130102_nichedominance1

Website TOP of FLOP

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]

Verder lezen . . .
20131015_website-check3

SEO tips voor website check

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

SEO tips voor een goede website check . . . wat is het geheim? De zoekterm website check levert meer dan 5 miljoen zoekresultaten. Er is dus nogal wat aanbod . . . en concurrentie. De dissatisfiers zijn techniek en content. BELANGRIJKER is het DOEL van een website check. Kort gezegd is dat meer relevante […]

Verder lezen . . .
Hootsuite summary stats

Google Analytics – wat heb je er aan?

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (4 votes, average: 3,75 out of 5)
Loading...Loading...

Google Analytics . . .  wat heb je er aan? Op bijna iedere website is dat wel geïnstalleerd. En misschien log je met je Google-account ook weleens in om naar de resultaten te kijken. En vervolgens duizelt je het om vervolgens weer snel wat anders te doen. In deze blog een paar concrete voorbeelden hoe […]

Verder lezen . . .
Google-hoge-conversie-geen-hogere-ranking

Google: hoge conversie, geen hogere ranking

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren
Loading...Loading...

Heeft je webshop een hoge conversie, krijg je bij Google dan ook een hogere ranking? Vooral voor webshops is dat een belangrijke vraag. Wat blijkt? Google legt geen verband tussen de resultaten uit Analytics en page-ranking. Eén van mijn favoriete tijdschriften is het Duitse Webboosting. Sinds kort heeft men daarin de rubriek “Ask Google”. Experts […]

Verder lezen . . .
Resultaten uit het verleden - goede voorspeller voor respons en conversie

Theatermarketing: klantgedrag uit verleden geeft hoge respons

1 Wist ik al2 Leuk om te weten3 Kan ik echt wat mee4 Interessant voor vakgenoten5 Heeft mij inzicht gegeven Waardeer deze post - klik op de sterren (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...Loading...

Theatermarketing is een walhalla voor marketeers; klantgedrag blijkt goed voorspelbaar en zorgt voor hoge respons bij acties. Je kent ongetwijfeld de voice-over bij bankencommercials: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bij beleggen is dat een waarheid als een koe. Hoewel? Aandelen of beleggingsfondsen met goede resultaten in het verleden doen het […]

Verder lezen . . .

2LVW online marketing & business analytics