Dimensie, metrics

Analytics – dimensie en metrics

  Door Sander Lenselink Worstel je vaak in Google Analytics met de begrippen dimensie en metrics? Voor “metrics” worden ook de begrippen meetwaarden en statistieken gebruikt. Een uitleg . . . Metrics Metrics zijn TELLINGEN zoals het aantal pagina weergaven of het aantal gebruikers. Dimensies Met dimensies geef je aan WAT je wilt meten zoals […]

Lees het volledige bericht
2LVW - big data tools pig hive hadoop

Big Data – beste analyse tools

Door Sander Lenselink De afgelopen tijd heb ik me grondig verdiept in Big Data en de bijbehorende analyse tools. Een course die ingaat op het (bijna) hele big data ecosysteem is “Hadoop and Big Data Technologies” van Eduonix. Ik heb me er behoorlijk op verkeken hoeveel tijd me het kostte om de hele course te […]

Lees het volledige bericht
20141119_ah-bol3

Wordt Albert Heijn met BOL een Marktplaats?

Albert Heijn en BOL.com gaan hun websites openstellen voor andere winkeliers en leveranciers. Worden deze platformen daarmee een nieuwe Marktplaats? Ahold-ceo Dick Boer lichtte dinsdag 18 november 2014 deze plannen toe tijdens een pers- en analistenbijeenkomst in Utrecht waar BOL is gevestigd. BOL.com geeft aan dat zij dagelijks 820.000 mensen bereikt. Gemiddeld kopen klanten bij […]

Lees het volledige bericht
20141104_Bigdata_schema1

Big data verandert de toekomst

Door Sander Lenselink Gaat big data de toekomst veranderen? Ik ben ervan overtuigd. Waarom dan? De hoeveelheid beschikbare data groeit explosief. Maar dat is niet de reden dat big data in de toekomst bepalend zal zijn. Er zijn een aantal onderliggende ontwikkelingen die zeker zoveel impact hebben. Aan ‘kale’ data heb je niet veel. Het […]

Lees het volledige bericht
logo face - twit

Succesvolle Social Media Marketing – waar moet ik op letten?

Social media marketing is nog steeds lastig voor veel bedrijven. Er zijn wel ondernemingen die er successen mee behalen, maar dan hebben we het over grote merken met grote (marketingcommunicatie)budgetten. Want in social media marketing gaat tijd zitten. En hoewel dat in de begindagen van social media nog wel eens werd vertaald naar ‘gratis’, weten […]

Lees het volledige bericht
20130102_nichedominance1

Website TOP of FLOP

Bent u tevreden over uw website? Is het een TOP of valt het eigenlijk toch wel tegen om nog maar niet van een FLOP te spreken? Of heeft u geen idee hoe uw website presteert? We zien dat veel tijd, energie en geld in de ontwikkeling van een website wordt geïnvesteerd. Velen praten er over […]

Lees het volledige bericht

2LVW online marketing & business analytics